Számára nem volt  “kis szerep”

A kóruséneklést is alázattal vállalta (a Budapesti kórusban, a Victoria és a Liszt Ferenc kórusokban). A különböző templomi együttesek kérésére mindig örömmel énekelte oratorikus művek mezzo és alt szólóját. Egy interjúban így emlékezett: „A mintegy negyven operaszerep mellett húsz éven keresztül sokszor hívtak oratóriumszólistának is. Nemcsak a Belváros és Budapest nagy templomaiban énekeltem, hanem a Zeneakadémián, a Kongresszusi Központban, a parlament kupolatermében is.”


Harmincöt oratórium szerepelt repertoárján: J. S. Bach: h-moll mise, passiók, Karácsonyi oratórium, Magnificat; G. F. Händel: Messiás; Haydn-, Mozart-, Schubert- és Liszt-misék; Mozart- és DvoÍak-művek, Verdi Requiemje, Liszt Krisztus-oratóriuma, Szent Erzsébet legendája, Kodály Zoltán Budavári Te Deuma, Missa brevise… A templom akkor is otthona maradt, amikor már nem énekelhetett:

„Most nyugodt, békés az életem. (…) Reggel kiválasztok a körülöttem lévő templomokból egyet, elmegyek szentmisére, mert van miért hálát adnom a Jóistennek” – mondta.

A lelki üdvéért bemutatandó szentmisén, április 10-én, este 6 órakor az Egyetemi templomban adunk hálát mi is Farkas Éva hitvalló, másokat gazdagító életéért W. A. Mozart Requiemjének hangjaival. Az énekes- és zenésztársak nevében:

Tardy László

karnagy

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..