A sikeres projekt felelőse, a PPKE Információs Technológia Karának dékánhelyettese, Prószéky Gábor beszámolt arról, hogy a folyamat 2007-ben kezdődött, amikor a rektori hivatal kérdőíveket küldött ki valamennyi kar dékánjához és az intézményi informatikusokhoz. A beérkezett válaszok elemzése után meg kellett határozni az egész egyetem számára fontos célokat, amelyek a jobb, modernebb működést szolgálják, és hozzájuk kellett rendelni az eszközöket. 2008 elején volt a benyújtási határidő, az év végén pedig az egyetem megnyerte a pályázatot. Az új infokommunikációs eszközök megteremtik a virtuális jelenlétet a videokonferencia- technika segítségével. Például az informatikai karról hozzá lehet szólni egy bölcsészkari órához, tehát a távolban lévő diák nemcsak hallgathatja és nézheti az előadást, hanem kérdezhet is a tanártól. Az oktató is látja és hallja a diákot, így teljesen interaktívvá válhatnak az órák, és nem kell utazással tölteni az időt. Az internetes telefonálás (voice over internet) is jól használható az egyetemen, mivel rendkívül hatékony és olcsó a felhasználók számára. Az úgynevezett Poszeidón-rendszer pedig az adminisztrációt teszi egységessé. Lényeges beruházás a műsorsugárzás is, amelynek technikai részével az informatikai karon, tartalmi részével pedig a bölcsészkaron, a Kommunikáció Intézetben folytak kutatások. Most ez összegyetemi szinten is működhet majd. Elő kellett készíteni azt is, hogy egyre több tartalom váljék megoszthatóvá, amelyek hagyományos hang- és mozgóképrögzítéssel készültek: az a cél, hogy mindenhonnan hozzá lehessen férni ezekhez, azaz ne csak az informatikai karon kísérletezzenek, hanem hogy legyen egy nagyobb, egyetemi szintű médiakommunikációra és sugárzásra is képes stúdió. A fejlesztés negyedik fő tényezője az úgynevezett e-kiadó, a Pázmány University Electronic Press. Nagy előnye, hogy itt kis példányszámban is lehet sokszorosítani az oktatási anyagokat. Így a kutatók olyan tudományos munkáit is ki lehet majd nyomtatni a korábban megszokott színvonalon, amelyeket most sokszor nem adnak ki, mert nem érné meg a magas nyomdaköltség miatt. A fejlesztések során egyfelől az eszközök körét kellett bővíteni, másfelől „összegyetemivé” kellett tenni őket. Elsősorban a sugárzáshoz és az archiváláshoz használandó technikát kellett fejleszteni. Létrehozták a multimédiás Jedlik Laboratóriumot az informatikai karon, amelynek feladata az egyetemi és a vállalati szféra, illetve az MTA kutatóintézetei közötti valódi együttműködés megteremtése. Emellett a Kommunikáció Intézetet érintették jelentős fejlesztések, de a többi karon is beszereztek új technikai eszközöket. A sikeres pályázat eredményeként mostantól a karok elérhetik egymást, és így tudnak közösen dolgozni. Az informatikushallgatók technikailag, a kommunikáció szakos diákok a szakmai tudásukkal, a többi szak és kar hallgatói pedig tartalmilag járulhatnak hozzá a fejlesztésekhez, így létrejöhet egy virtuális közös campus, ahol valóban úgy érezhetik, hogy ugyanannak az egyetemnek a hallgatói.